niedziela, 28 czerwca 2015

Nie ma wzywania o pozew po przekazaniu sprawy z EPU do zwykłego postępowania! Tak orzekł SN

Ha - ha, wiedziałem! To jest jedyne prawidłowe stanowisko!
Sąd Najwyższy uchwałą z 25.06.2015 r. orzekł, że:
"Po przekazaniu sprawy przez sąd prowadzący elektroniczne postępowanie upominawcze do sądu właściwości ogólnej na podstawie art. 505[33] § 1 k.p.c. nie wzywa się powoda na podstawie art. 130 § 1 k.p.c. do usunięcia braków formalnych pozwu przez przedłożenie odpisu pozwu wraz z załącznikami oraz, gdy sprawa rozpoznawana jest w postępowaniu uproszczonym przez złożenie pozwu na urzędowym formularzu."
III CZP 33/15

Ile to się człowiek zażaleń napisał, żeby przekonać te sądy! Oczywistym jest, że pozew raz już został wniesiony, po co go wnosić ponownie, po co go podpisywać, skoro został podpisany zwykłym podpisem elektronicznym w ramach EPU, no po co? Po to, aby umarzać i zwracać jak najwięcej pozwów. O nie!

Z niecierpliwością czekam na uzasadnienie!

http://www.sn.pl/orzecznictwo/SitePages/Najnowsze_orzeczenia.aspx?ItemID=821&ListName=Zagadnienia_prawne

3 komentarze:

  1. No bo z sądami to już tak jest, że trzeba ciągle, ale to ciągle walczyć i nacierać, i atakować, bo inaczej to niewiele się osiągnie. Ja sam już też w pewnym momencie już sił nie miałem to wszedłem na jedną www no i ogarnąłem, ogarniętego prawnika, który zrobił co trzeba. I już. Po kłopocie.

    OdpowiedzUsuń
  2. No niestety czasami tak to już wygląda. Dlatego też korzystamy z usług takich firm, osób jak radca prawny trójmiasto w przeróżnych sytuacjach

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń